czwartek, 26 czerwca 2014

529. [Amber] Amber Zimowy

6,7% alkoholu. Nowość, która pojawiła się w listopadzie. Piwko sezonowe, wypuszczane tylko na okres zimowy. Producent wyraźnie pisze, że piwko służy na grzańca. Mamy nawet 2 sugerowane przepisy przygotowania: 
1 sposób: 1 żółtko, 2 łyżeczki cukru, 2 łyżeczki miodu, kilka goździków, kawałek kory cynamonowej. 
2 sposób: 1 łyżeczka cukru trzcinowego, 1 łyżeczka miodu, kilka goździków, 2 łyżki soku malinowego, szczyptę imbiru, szczyptę cynamonu. 
Planowałem przygotować to piwko, wg. sposobu numer 1. Przeleżało u mnie 2 tygodnie, aż w końcu nie wytrzymałem i wypiłem... zimne ;) 
Generalnie nie podoba mi się taka koncepcja, że trzeba samemu dodawac składniki. Bez podgrzewania jest to po prostu ekstraktywne jasne piwo. Grzańca robi się z niego samodzielnie, na tym polega koncepcja. 
z racji że nie podgrzałem, ani nie użyłem jednej z dwu receptur z opakowania opowiem o smaku soute: ciężki, gliniano-chlebowy po chwili słodkawy i klejący. Jak dla mnie zwykły strong i to wcale nie jakiś wybitny, choć smaczny, ale za słodki. 

Kupiono w: Sklep 'Piwa Importowane' w Bełchatowie 
Cena: 2,80zł 
Oprawa: 4/5 
Smak: 3/5

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz